Almanya iltica yasasının genel hükümleri ve Federal Büro’nun görevleri hakkında ayrıntılı bilgi alın. Kişisel verilerin toplanması, aktarılması ve itiraz süreçleri.
Genel Hükümler: Almanya İltica Yasası
Madde 5: Federal Büro’nun Görevleri
(1) Federal Göç ve Mülteciler Dairesi (Federal Büro), iltica başvurularına karar verir. Bu yasaya göre, göçmenlik önlemleri ve kararlarından da sorumludur.
(2) Federal İçişleri Bakanlığı, Federal Büro’nun başkanını görevlendirir. Bu kişi, iltica prosedürlerinin uygun şekilde düzenlenmesini sağlar.
(3) Federal Büro’nun Başkanı, arazi ile koordineli olarak, en az 1.000 kalıcı konaklama yeri bulunan her bir merkezi kabul merkezinde bir saha ofisi kurar. Ülkeler ile koordineli olarak daha fazla saha ofisi kurabilir.
(4) Federal Büro’nun Başkanı, eyaletlerdeki görevlerini yerine getirmesi için, kendisine maddi ve insan kaynakları sağlaması konusunda, ülkeler ile bir anlaşmaya varabilir. Kendisine sunulan çalışanlar, aynı şekilde Federal Büro çalışanları olarak mesleki talimatlarına tabidir. Detaylar, Federasyon ve arazi arasındaki bir idari anlaşmada düzenlenmelidir.
(5) Federal Büro’nun Başkanı, yabancılara, 30. maddeye (özel kabul tesisleri) uygun olarak prosedürleri hızlandırılacak olan bir ev sahibi kuruluşa yerleştirileceği konusunda ülkeler ile anlaşabilir. Federal Büro, bu anlaşma uyarınca, özel konaklama tesislerine harici ofisler kurar veya devreder. Bu Kanun veya başka bir yasada aksi belirtilmedikçe, ev sahibi kurumlara uygulanacak hükümler özel ev sahibi kuruluşlara da uygulanır.
Madde 6: İltica Hukuku Kararlarının Bağlayıcılığı
(1) İltica başvurusu üzerine verilen karar, iltica veya madde 1 bağlamında uluslararası koruma verilmesi, madde 1-1 (2) anlamında tüm hususlarda bağlayıcıdır. Bu durum, iade işlemlerinde ve İkamet Kanunu’nun 58a maddesine göre uygulanan prosedürler için geçerli değildir.
Madde 7: Kişisel Verilerin Toplanması
(1) Bu Kanunun uygulanmasından sorumlu olan makamlar, görevlerini yerine getirmeleri için gerekli olduğu ölçüde, bu yasayı uygulamak amacıyla kişisel veriler toplayabilirler. Bu çalışmanın verim sağlayabilmesi için, bireysel vakalarda gerekli olduğu takdirde, Federal Veri Koruma Yasası’nın 2/9 maddesi ve ülkelerin Veri Koruma Yasası’na uygun hükümler manasında veriler toplanabilir.
(2) Veriler, ilgili kişiden alınmalıdır. Ancak söz konusu kişinin diğer kamu kurumlarına, yabancı makamlara ve kamuya açık olmayan organlara katılımı olmadan da yapılabilir:
- Bu yasa veya diğer hükmün öngördüğü ya da zorunlu olarak şart koştuğunda,
- İlgili kişinin menfaatine olduğu ve bilgileri vermede itiraz etmeyeceği hususunda aksi bir kanaate varılmadığında,
- İlgili kişinin katılımı yeterli olmayacak veya orantısız bir çaba gerektirdiğinde,
- Yerine getirilecek olan görev, diğer kişi veya kurumların bir anketini gerektirdiğinde veya
- İlgili kişinin verilerini doğrulamak gerektiğinde.
Paragraf 2 (3) ve (4) uyarınca, yabancı merciler ve kamuya açık olmayan yerlerden de bilgi toplanabilir, ancak ilgili kişinin koruyucu menfaatleri kısıtlanmadığı takdirde.
(3) Federal Büro’nun iltica dava dosyaları, iltica davasının nihai olarak sonuçlandırılmasından en geç on yıl sonra imha edilmeli ve Federal Büro’nun veri işleme sistemlerinden silinmelidir. Diğer yönetmelikler uyarınca, imha ve silme süreleri bu durumda etkilenmez.
Madde 8: Kişisel Verilerin Aktarılması (Transferi)
(1) Kamu idareleri (Madde 7/1), talep edilmesi üzerine, bu yasayı uygulamakla görevli olan mercilere, yasal uygulanma düzenlemeleri veya ilgili kişinin koruyucu menfaatleri karşı çıkmadığı takdirde, bildikleri durumları bildirmek zorundadır.
(1a) Ceza yargılamasının başlatılmasından sorumlu makamlar, ilgili kişiye karşı ceza davalarında gecikmeksizin Federal Büro’yu bilgilendirmelidirler. Bilgi verilmesi gereken hususlar şunlardır:
- En az üç yıl hapis cezası bekleniyorsa, kamu davasının açılması,
- En az bir yıl hapis cezası veya gözaltında tutulması beklendiği takdirde, fiziksel veya hayati bütünlüğe karşı yapılan veya ceza kanununun 177. maddesine göre bir suç teşkil ederek şiddet kullanılarak yapılan eylemlerden dolayı açılan kamu davası ve
- Ceza yargılamasının yürütülmesi:
a) En az üç yıl hapis cezasına mahkûmiyet kararı ile,
b) Fiziksel veya hayati bütünlüğe karşı işlenen suçlar veya şiddet içeren eylemler nedeniyle verilen kesinleşmiş yargılama kararları ile.
(1b) Yabancı uyruklu bir kişinin fiziksel, ruhsal veya zihinsel engelleri hakkında bilgiler, ilgili makamlar tarafından Federal Büro’ya iletilebilir. Bu bilgiler sadece belirtilen amaç doğrultusunda kullanılmalı ve daha sonra silinmelidir.
(1c) İş arayanlar için temel güvenlik mercileri, sınır ötesi trafikte görev yapan polis birimleri, Yabancılar Şubeleri ve Almanya Yabancılar Temsilcileri, uluslararası koruma tanınan bir ilticacı veya yabancının menşe ülkesine seyahat ettiğini öğrendiklerinde, bu bilgiyi yetkili mercilerle paylaşmalıdırlar. Bu bilgiler yalnızca iltica veya uluslararası koruma şartlarının iptal edilip edilmediğinin kontrol edilmesi amacıyla kullanılabilir.
(2) Yetkili makamlar, yabancı uyruklu kişi iltica başvurusu yapmış ise, resmi iade talebi ve başka bir devletin iade talebine bağlı olarak tutuklama talebini hiç gecikmeden Federal Büro’ya bildirmelidir.
(2a) Bu yasayı yerine getirmede yetkili olan merciler, Sığınmacılar Yararları Yasası’ndan yararlanabilmeleri için gerekli olan bilgileri, bu kişilere tanınan çalışma izni ve çalışma izninin iptal edilmesi gibi konulara dair bilgileri paylaşmalıdır.
(3) Bu Kanuna göre toplanan veriler, şu amaçlarla kamu kurumlarına iletilebilir ve bu kurumlar tarafından kullanılabilir: - Oturma izni yasasının uygulanması,
- Sığınmacıların sağlık tedavisi ve bakımı,
- Cezai kovuşturma önlemleri,
- Sığınmacı veya üçüncü kişilerin fiziksel ve yaşamsal bütünlüğünü korumak için riskleri önlemek ve
- İdari aykırılıkları takip etmek.
Toplanan veriler ayrıca Federal İstihdam Bürosu’na da iletilebilir ve ilgili kanunların gerektirdiği durumlarda işleme alınır.
(4) Başvuru sahibinin toplanan verileri, Federal Büro’nun, İkamet Kanunu’nun 44/4 maddesine göre entegrasyon kursunu onaylamasında veya mesleğe bağlı Almanca lisan teşvik önlemi için kullanılması gerektiğinde işleme alınabilir.
(5) Diğer kanuni hükümlere bağlı olarak veri aktarımı etkilenmez.
(6) Federal Veri Koruma Yasası’nın ilgili hükümleri uygulanmaktadır.
Sorumluluk Reddi Beyanı
Bu sitede yayımlanan makaleler, sitemize ait olup izinsiz kullanılamaz, çoğaltılamaz, kaynak gösterilmeden yayımlanamaz. Ayrıca hukuki sorumluluk içermez, bu bilgileri kullanarak yapacağınız işlerden doğacak sonuçlardan sorumluluk kabul edilmemektedir. Hukuki mağduriyet yaşamamanız için bir hukuk bürosuna veya bizlere ulaşınız.
#AlmanyaİlticaYasası, #FederalBüro, #İlticaBaşvurusu, #Göçmenlik, #KişiselVeriKoruma, #İlticaKararları, #UluslararasıKoruma, #VeriAktarımı, #İlticaProsedürleri,#SorumlulukReddi, #Mülteciler, #Entegrasyon, #AlmanyaGöçmenlik, #İlticaKanunu